ArteActa 2018, 1:2-17 | DOI: 10.62804/aa.2018.001
Studie se zabývá v českém prostředí dosud málo reflektovaným fenoménem konceptuálního tance, který se výrazně rozvíjel zejména v 90. let 20. století a který se rovněž zasloužil o novodobou zvýšenou teoretickou pozornost věnovanou tanečnímu umění a o nutnost revize a redefinice pojmů tanec a choreografie v tanečněvědném diskurzu vůbec. Ve studii jsou rovněž akcentovány ty centrální dispozitivy tance v průběhu 20. století, které tento fenomén zejména principy negace a abséntnosti dílčích aspektů tradičního tanečního kódu předznamenaly. Zároveň jsou zde představeny teoretické koncepty několika významných současných tanečních vědců z německojazyčné oblasti, o něž se studie ve svém obsahu opírá a dále je rozvíjí.
Zveřejněno: 15. červen 2018 Zobrazit citaci
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.