Rejstřík podle rubrikRejstřík podle autorů


Editorial

2022; 7Veronika Klusáková: Editorial
2021; 6Veronika Klusáková: Issue Summary
2021; 6Veronika Klusáková: Editorial
2021; 5Redakce: Issue Summary
2021; 5Redakce: Editorial
2020; 4Redakce: Issue Summary
2019; 3Redakce: Issue #03 Summary
2019; 3Jan Jiřík, Tereza Czesany Dvořáková: Editorial
2018; 2Redakce: Issue #02 Summary
2018; 2Jan Jiřík, Tereza Czesany Dvořáková: Editorial
2018; 1Redakce: Issue #01 Summary
2018; 1Jan Jiřík, Tereza Czesany Dvořáková: Editorial

StudieZpět nahoru...

2025; 13: 1-21Zuzana Augustová: Jandlovské vlivy v divadelní a rozhlasové tvorbě Jiřího Adámka

2024; 11: 1-24Karolina Salamonová: Najděte mě, distančně: Poznámky k dramaturgii inscenace inspirované divadlem fórum
2023; 10: 55-83Zuzana Augustová: Inspirace poetikou Ernsta Jandla v současné české a rakouské dramatice na příkladu her Niekur a fake reports
2023; 10: 25-54Michal Rataj, Jan Trojan, Slavomír Hořínka, Soňa Vetchá: Zvuková imerze veřejného a privátního poslechového prostoru
2023; 10: 1-24Michaela Raisová, Bohumíra Eliášová: From Solitaires to Solitaires: Real-Time Choreography in the Czech Context
2023; 9: 59-79Vojtěch Bárta: Jak na houby? Poznámky k ekokritické mykodramaturgii
2023; 9: 32-58Michaela Raisová, Bohumíra Eliášová: Okamžitá kompozice jako svébytná umělecká disciplína
2023; 9: 1-31Tomáš Kubart: Pozice mlčícího umělce. Případ Rudolfa Schwarzkoglera
2022; 8: 1-20Hana Strejčková: Elementární cesta neutrální masky k esenci nonverbálního divadla
2022; 7: 79-98Tereza Czesany Dvořáková: "Pro závažné porušení občanských a studijních povinností". Kauza Nezvaný host v širším kontextu dějin Filmové a televizní fakulty AMU
2022; 7: 59-78Eva Zavřelová: "V divadle už teď trávím více času, než je zdrávo." Možnosti a limity participace divadelního publika
2022; 7: 27-41Tamás Jászay: Survival and Renewal: Independent Theatres in Hungary Before and After the Fall of Communism
2022; 7: 7-26Višnja Kačić Rogošić: 1990s Beyond Institutions: Zagreb Independent Theatre Scene
2021; 6: 81-102Jan Motal: Radikální povstání bude temné a imanentní. Anebo nebude vůbec
2021; 6: 61-79Josef Bartoš, Petra Fritsch, Klára Milfaitová: Osobnostní charakteristiky studentů tanečních konzervatoří: výzkum založený na pětifaktorové teorii osobnosti
2021; 6: 7-60Michal Klodner: Rozšířené pole mediálního umění a politiky jeho sbírek
2021; 5: 85-110Jan Hyvnar: Základy herectví nonverbálního divadla
2021; 5: 53-84Alexandra Cihanská Machová: Experimentálne prístupy k práci so zvukom vo virtuálnej realite
2021; 5: 7-51Petr Steiner: Neopěvovaný hrdina sametové revoluce: Zelinář Václava Havla
2020; 4: 41-52Veronika Darian: "Positions of Trust". Drafting Gender/Class
2020; 4: 27-40Michael Wehren: The Institution of Class and Collective. Remarks on Fatzer and The Measures Taken
2020; 4: 7-26Kent Sjöström: Authenticity, Copying and the Critical Gaze. The Crisis of Representation
2019; 3: 41-56František A. Podhajský: Hamlet zblízka a na dálku. Otázky a metody Franca Morettiho
2019; 3: 7-40Martin Ledvinka: Creātiō ex nihilō. Analýza narativních funkcí hlasu v televizním oratoriu Genesis
2018; 2: 55-72Tomáš Oramus, Kateřina Lukavská: Prožitek flow a zkreslené vnímání času při hraní Rez Infinite a Resident Evil. Vliv konkrétní hry, herní platformy a zvuku na flow a přesnost vnímání času
2018; 2: 35-54Marcela Magdová: Tělo jako nástroj politického odporu
2018; 2: 7-34David Havas: Světatvorba televizních seriálů z pohledu fanouškovských a utopických studií. Twin Peaks a jiné fikční mapy
2018; 1: 2-17Jitka Pavlišová: "Tanec-koncept", "ne-tanec" nebo "nová choreografie"? Aktuální německojazyčný teoretický diskurs v oblasti taneční performance

EsejeZpět nahoru...

2025; 13Noemi Purkrábková: Images that Hang Together
2024; 11: 35-46Boris Eldagsen: Putting a White Box in the Black Box
2023; 10: 84-99Kent Sjöström: The Actor as a Bodily Document - The Amateur Becomes the Expert
2021; 6: 109-124Andrea Průchová Hrůzová: Od "co" k "jak". Výzvy uměleckého výzkumu pro tvůrčí a akademické sféry 21. století
2020; 4: 53-68Anders Carlsson, Alice Koubová, Kent Sjöström: Buying Brass. A Method Re-Examined
2019; 3: 57-84Franco Moretti: Teorie sítí a analýza syžetu
2018; 2: 81-106Julian Klein: K dynamice pohyblivých těles. Základy estetické teorie relativity
2018; 2: 73-80Julian Klein: Umělecký výzkum vůbec neexistuje. A jak se mu povedlo, že z toho nemá obavy
2018; 1: 34-42František A. Podhajský: Performeři performativně o performanci
2018; 1: 18-33Jan Motal: Od uměleckého výzkumu k radikálnímu bádání, od vědy k diplomacii. Polemický esej

RecenzeZpět nahoru...

2023; 10: 105-111Matěj Kratochvíl: Výzkum pro umění zítřka
2023; 10: 100-104Marcel Stecker: Elektřina, fotografie a záznamy neviditelného
2023; 9: 99-106Pavlína Morganová: (S)jednat performance knihou
2022; 8: 93-105Tomáš Kubart: Experiment jako kritika nacismu
2021; 6: 155-174Martin Netočný: Obraz mezi francouzským a anglickým parkem
2021; 5: 166-168Romana Štorková Maliti: Text a divadlo. Nech žije kríza drámy!
2021; 5: 155-165Jan M. Heller: Prázdná pozice. Alexander Kratochvil - Posttraumatisches Erzählen
2020; 4: 97-99Miroslav Pudlák: Jak pochopit hudbu Mortona Feldmana
2020; 4: 85-96František A. Podhajský: Krajina s Brechtem, filmem a teorií
2019; 3: 99-110Jan Bierhanzl: Zranitelnost a performativita. Judith Butlerová hovoří s Hannah Arendtovou
2019; 3: 85-98Noemi Purkrábková, Jiří Sirůček: Hledání ztraceného obrazu-času. Poslední kniha Davida Rodowicka zkoumá ontologii digitální doby
2018; 2: 121-130Roman Kanda: Totalita a postmodernismus. Nad knihou Fredrica Jamesona
2018; 2: 107-120Tereza Hadravová: Filmová poetika afektu
2018; 1: 44-47Barbora Kašparová: Tanec, prostor a světlo - Mediální metamorfózy tance a divadla

Umělecký výzkumZpět nahoru...

2025; 13Peter Freund: The Wager of the Algorithm: Towards a Performatic Gesture
2025; 13Despina Papadopoulos: The Oracle of Delphi: Towards an Affective Promptology
2025; 13Zoë Sadokierski, Monica Monin: Prompting as Thinking-With: Using Generative AI to Visualise an Extinct Dwarf Emu
2025; 13: 1-18Rolf Hughes: Administering (AI) Attention: Ekphrasis and the Poetics of Prompting
2024; 12Michal Moravec, Vojtěch Balcar: Možnosti aplikace prvků lidového divadla na současnou inscenační tvorbu pouličního performativního umění
2024; 12Marie Rose Sarri:
HACKING SOUND SENSORIALITY
2024; 12Petr Vašků: Ruce v digitálním obraze: materialita tapisérií v autorském dokumentárním filmu
2024; 12Martina Musilová: Jednání sám za sebe v dané situaci. Vyskočilovo dialogické jednání s vnitřním partnerem jako průnik vlivů K. S. Stanislavského a J. L. Morena
2024; 11Tereza Reichová, Kateřina Krutská Vrbová: Vrstvy konstelace: Poznámky ze střižny
2023; 9: 85-98Tom Holert: Umění ve znalostní polis
2022; 8Redakce: Disregarded Sound
2022; 8: 48-78Radim Hanousek: Multimediální projekt Reakce K: Od improvizované hudby ke komponovanému hluku
2022; 8: 21-47Lenka Veselá: Umělecké doktoráty jako cesta udržitelné umělecko-výzkumné praxe
2022; 7: 125-132Hito Steyerl: Estetika odporu? Umělecký výzkum jako disciplína a konflikt
2022; 7: 121-124David Kořínek: Rozplétání sítí
2021; 6Sara Pinheiro, Alexandra Cihanská Machová: Regardless
2020; 4Radim Hanousek: Audio-vizuální tvorba v izolaci
2018; 2Jiří Rous, Matěj Šenkyřík, Petr Zábrodský, Sara Pinheiro: Digital Unrealities, Study I
2018; 1Lea Petříková: Krajina pochopení

ZprávyZpět nahoru...

2020; 4: 108-110Jiří Bezděk: Ohlédnutí za prvním ročníkem skladatelské soutěže koncertního melodramu
2020; 4: 102-107Karolina Plicková: Chvála chaosu aneb Divadlo ve věku nejistoty
2020; 4: 100-101Jan Jiřík: Brecht v Praze
2019; 3: 111-121Karolina Plicková: Rozčesávat realitu slovy aneb Sedmnáct poznámek ze sympozia Alternativy
2018; 2: 142-144Vít Havlíček: Hudební skladatel a pedagog Otomar Kvěch
2018; 2: 131-135Michaela Raisová: Hranice experimentu

RozhovoryZpět nahoru...

2024; 11: 47-66Alice Koubová: Aesthetic Exception within the Politics of the Impasse: Interview with Tony Fisher
2022; 8: 79-92Sara Pinheiro: Misconceptions of Sound Design: Interviews with Jana Částková and Sandra Klouzová
2022; 7: 133-144Sara Pinheiro: "Beyond Pristine Sound": An Interview with Paul Davies
2021; 6: 139-154Michaela Raisová: Minulost jako otevřená hra. Rozhovor s Lynne Parker
2021; 6: 125-137Sara Pinheiro: "Making Sound for Sound:" An Interview with Marie-Jeanne Wyckmans
2021; 5: 111-122Sara Pinheiro: "Sound has always been immersive." An Interview with Michel Chion
2018; 2: 136-141Michaela Raisová: Vím, jak daleko mohu zajít. Rozhovor s Nadine Georgeovou

PřekladyZpět nahoru...

2021; 6: 103-108François Laruelle: O černém vesmíru. Lidské základy barvy
2021; 5: 131-142Grzegorz Królikiewicz: Filmový prostor mimo obraz
2021; 5: 123-130Petr Vlček: Teorie Grzegorze Królikiewicze o mimoobrazovém prostoru ve filmu
2020; 4: 69-84Marc Silberman: Brecht, realismus a média

PaměťZpět nahoru...

2022; 7: 99-119Tereza Czesany Dvořáková: Nezvaný host: Edice archivních materiálů
2021; 5: 143-154Jiří Šoukal: Divadelní fakulta v akademickém roce 1959-1960 očima archivního dokumentu

Mimo rubrikyZpět nahoru...

2022; 7: 43-57Zuzana Mojžišová: Zmena stratégií? Obraz Rómov v slovenskej kinematografii v 90. rokoch minulého storočia