ArteActa 2020, 4:102-107

Chvála chaosu aneb Divadlo ve věku nejistoty

Karolina Plicková

Katedra alternativního a loutkového divadla DAMU (dále KALD) uspořádala druhý ročník sympozia o metodách výuky devised theatre. Pod názvem Teaching to Transgress. Education of Devised Performance as a Practice of Freedom se sympozium konalo poprvé v květnu 2017. Druhé mezinárodní setkání pedagogů divadelních akademií, kteří se věnují tomuto typu tvorby, se konalo na konci května 2018 ve Velkém tanečním sále DAMU a neslo stručný - leč výstižný - název Chaos and Method. Dvoudenního sympozia se zúčastnily přes dvě desítky umělců a pedagogů z Evropy, Ameriky i Blízkého východu. V následujícím textu se chci namísto výčtu řečníků a sumáře jejich příspěvků obecně zamyslet nad jednotlivými tématy, o nichž se v rámci sympozia diskutovalo.

Klíčová slova: Chaos and Method, devised theatre, KALD DAMU

Zveřejněno: 15. prosinec 2020  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Plicková, K. (2020). Chvála chaosu aneb Divadlo ve věku nejistoty. ArteActa3(4), 102-107
Stáhnout citaci

Reference

  1. bell hooks. Teaching to Transgress. Education as the Practice of Freedom. New York - London: Routledge, 1994.
  2. Karolina Plicková. Překročit sám sebe aneb Teaching to Transgress. In: Miloslav Klíma a kol. Divadlo a interakce XI. Praha: Pražská scéna, 2018, s. 99-108.
  3. Jacques Rancière. Emancipovaný divák. Přeložil Jakub Stejskal. Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny. 2009, roč. XX, č. 6-7, s. 132.
  4. Antonin Artaud. Divadlo a jeho dvojenec. Přeložil Jan Kopecký. Praha: Herrmann & synové, 1994.
  5. Jiří Havelka. Zmrazit čerstvé ovoce. Útržky úvah o divadelní zkoušce. Praha: NAMU, 2012.
  6. Peter Brook. Pohyblivý bod. Přeložil Jan Hančil. Praha: Nakladatelství Studia Ypsilon, 1996.
  7. Deirdre Heddon - Jane Milling. Devising Performance. A Critical History. Hampshire: Palgrave Macmillan, 2006.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.