ArteActa 2023, 9:32-58 | DOI: 10.62804/aa.2023.001
Autorky (Raisová-Eliášová) předkládají první část dvoudílné studie, v níž se zabývají fenoménem taneční improvizace na jevišti, která představuje českému prostředí vůbec poprvé historický kontext a souvislosti, v nichž forma okamžité kompozice vznikala od šedesátých let minulého století v USA. Autorky představují zásadní osobnosti a uskupení působící na newyorské scéně (Anna Halprin, Simone Forti, Judson Dance Theatre, Grand Union aj.) a naznačují linii vývoje a uvažování v postmoderním tanci, včetně vlivu kontaktní improvizace a Johna Cage. Studie se také dotýká terminologie a představuje výzkum autorek v širším kontextu. Českému čtenáři přináší vůbec poprvé ucelený přehled o dostupné zahraniční literatuře a dalších zdrojích k tomuto tématu, současný oborový dialog a naznačuje další možnosti bádání.
Zveřejněno: 1. září 2023 Zobrazit citaci
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.