ArteActa 2022, 8:21-47 | DOI: 10.62804/aa.2022.012
Ve svém příspěvku nabízím vhled do žité reality doktorandského bádání na Fakultě výtvarných umění (FaVU) při Vysokém učení technickém v Brně. S využitím vlastních zkušeností doktorandky a archivu dotazníkových odpovědí doktorandských studujících prvního ročníku na otázky týkající se motivace ke studiu, představ o jeho nárocích a zamýšlených strategiích, jak těmto nárokům dostát, zkoumám formativní vliv uměleckého doktorátu na praxi studujících. Archiv dotazníků pro doktorandy na fakultě vzniká v rámci předmětu Výzkumná práce uměleckou tvorbou, na jehož výuce se podílím. V příspěvku zhodnocuji bohatý materiál odpovědí, který se za dobu pěti let vyučování předmětu nashromáždil, pro podporu svého argumentu, že institucionální nastavení uměleckých doktorátů na FaVU a způsoby, jakými doktorandští studující pracují s konceptem uměleckého výzkumu, je motivují k rozvíjení umělecko-výzkumných praxí s potenciálem být dlouhodobě udržitelné a obohacující nejen pro ně samotné, ale i pro kulturní a akademická prostředí, ze kterých jejich praxe vyrůstají a kde působí.
Zveřejněno: 15. prosinec 2022 Zobrazit citaci
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.