ArteActa 2020, 4:108-110

Ohlédnutí za prvním ročníkem skladatelské soutěže koncertního melodramu

Jiří Bezděk

Katedra hudební teorie HAMU ve spolupráci se Společností Zdeňka Fibicha zorganizovala na podzim 2019 první ročník Mezinárodní soutěže Zdeňka Fibicha v kompozici melodramů, pod záštitou České komise pro UNESCO. Soutěžní skladba byla vypsána pro jednoho recitátora či jednu recitátorku a klavír a měla se pohybovat v rozmezí 5-8 minut.
Vznik soutěže podnítilo několik důležitých okolností - především zájem organizátorů Mezinárodní soutěže Zdeňka Fibicha v interpretaci melodramů, existující pod hlavičkou Společnosti Zdeňka Fibicha již 20 let, o rozšíření soudobých skladeb. Nově vzniklá díla jsou následně nabízena účastníkům paralelně fungující interpretační soutěže k zařazení do závěrečného třetího kola, v ideálním případě by se vítězná skladba kompoziční soutěže stala pro interprety jednou z povinných. To se však v roce 2019 nestalo.

Keywords: Fibich, HAMU, melodram, soutěž

Published: December 15, 2020  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Bezděk, J. (2020). Ohlédnutí za prvním ročníkem skladatelské soutěže koncertního melodramu. ArteActa3(4), 108-110
Download citation

References

  1. Jiří Bezděk - Věra Šustíková. Metodologie strukturální analýzy koncertního melodramu. Teoretické reflexe hudební výchovy [online]. Brno: Masarykova univerzita, 2018, roč. 14, č. 2, s. 15 Dostupné z: http://www.ped.muni.cz/wmus/studium/doktor/teoreticke_reflexe_hv_14_2/obsah.htm (cit. 26. 4. 2019).
  2. Vladimír Tichý. K hudebně-kinetickým aspektům vztahu hudby a slova v melodramu. In: Jana Fojtíková - Věra Šustíková (eds). Fibich - melodram - secese. Praha: Česká hudební společnost - Společnost Zdeňka Fibicha - Národní muzeum - Muzeum české hudby, 2000, s. 199-214.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.