ArteActa 2018, 1:34-42 | DOI: 10.62804/aa.2018.003

Performeři performativně o performanci

František A. Podhajský

Dávno se už z toho stal jakýsi návod: vezme se pár společných prvků z několika různých disciplín, k nejchytlavějšímu z nich se připojí důstojně znějící substantivum studia a pak se hledá a získává instituční zaštítění a grantová podpora. To je ale jen vnější či provozní stránka věci, za níž se skrývá, zpočátku osamělé, osobní úsilí otců zakladatelů a matek zakladatelek. A hlavně touha uvidět něco jinak a nově. Celý ten proud nebo třeba jen pramínek, jenž se v případě zdaru spustí, potom představuje symptom a trend, který je třeba brát vážně.

Keywords: performance, umělecký výzkum

Published: June 15, 2018  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Podhajský, F.A. (2018). Performeři performativně o performanci. ArteActa1(1), 34-42. doi: 10.62804/aa.2018.003
Download citation

References

  1. Richard Schechner. Performance Theory. London: Routledge, 2003. Go to original source...
  2. Richard Schechner. Performance Studies: An Introduction. London - New York: Routledge, 2002.
  3. Marek Hlavica. Performanční studia. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2008.
  4. Ondřej Sládek (ed.). Performance - performativita. Praha: Ústav pro českou literaturu, 2010.
  5. Marvin A. Carlson. Performance: A Critical Introduction. London: Routledge, 2004.
  6. Philip Auslander (ed.). Performance: Critical Concepts in Literary and Cultural Studies. London: Routledge, 2003.
  7. Philip Auslander. Theory for Performance Studies: A Student's Guide. London - New York: Routledge, 2008.
  8. Shannon Jackson. Social Works: Performing Arts, Supporting Politics. New York - London: Routledge, 2011. Go to original source...
  9. Karl Marx. "Ke kritice politické ekonomie". Karl Marx - Friedrich Engels. Spisy, sv. 13. Přeložili D. Starnovská, J. Kohnová a S. Nová. Praha: NPL, 1963. Go to original source...
  10. Raymond Williams. Keywords: A Vocabulary of Culture and Society. Oxford: Oxford University Press, 2015.
  11. Jacques Rancière. Le spectateur émancipé. Paříž: La Fabrique, 2008. Go to original source...

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.