ArteActa 2020, 4:85-96 | DOI: 10.62804/aa.2020.006
Z Brechtových občasných poznámek se zdá, že českou kulturu znal, a že si jí dokonce velmi vážil. I když ji třeba nevnímal jako čistý jazykový monolit: "Dávám moderní československé literatuře jako celku přednost před všemi ostatními literaturami. Mám při tom na mysli jména jako Hašek, Kafka a Bezruč." Příčiny české kulturní vyspělosti mezi válkami přitom jako svébytný marxista hledal v jejích společenských základech: "Jen ve čtyřech zemích existovalo po první světové válce divadlo. V první došlo k úplnému převratu, v druhé k polovičnímu, ve třetí ke čtvrtinovému a v poslední k osminovému. Tou třetí zemí bylo Československo a tou poslední Amerika po velké hospodářské krizi."
Published: December 15, 2020 Show citation
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.