ArteActa 2023, 9:59-79 | DOI: 10.62804/aa.2023.002
Předložená studie se zabývá zobrazením ne-lidských světů na příkladu inscenací na houby (Chemické divadlo, 2021) a Houby (Handa Gote, 2008), které sledovaly vztahy mezi říší hub, přírodou, technikou a lidmi. Obě inscenace jsou usouvztažněné s ekokritickými a posthumanistickými tendencemi v současném estetickém a antropologickém diskurzu, zejména s antropologickým ohledáváním tématu v pojetí Anne Lowenhaupt Tsing a s konceptem asymetrické fází umění Timothyho Mortona. Studie se snaží hledat cesty k divadlu nové budoucnosti - mortonovské "budoucnosti bez nás".
Zveřejněno: 1. září 2023 Zobrazit citaci
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.