ArteActa 2019, 3:111-121
Proč současné divadelní publikum zajímají hraniční momenty herectví mezi autenticitou a rolí? Jakými prostředky může herec autenticity dosáhnout? Lze autenticitu definovat? Není načase se tohoto mystického, nadužívaného a možná vyprázdněného pojmu naopak jednou provždy zbavit? Ovšem čím jej nahradit? Lze na jevišti být sám sebou? Jde o zvláštní případ nápodoby? Jak sám sebe předvádět? Jak sdělovat vlastní identitu? Co znamená "nehrát"? Jaké typy herectví se dnes vlastně objevují na klauzurách Katedry alternativního a loutkového divadla DAMU? Proč je tak složité pokoušet se je pojmenovávat? A co to může vypovídat o současném světě?
Všechny tyto otázky, a ještě mnohé další, stály na počátku příprav půldenního Symposia Alternativy, které se konalo v pondělí 27. května 2019 v Malém tanečním sále na DAMU za účasti více než šedesátky hostů, převážně z řad studentů, doktorandů a pedagogů pořadatelské Katedry alternativního a loutkového divadla (dále jen KALD) DAMU.
Published: December 15, 2019 Show citation
Go to original source...
Go to original source...
Go to original source...
Go to original source...
Go to original source...This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.