ArteActa 2020, 4:85-96 | DOI: 10.62804/aa.2020.006
Z Brechtových občasných poznámek se zdá, že českou kulturu znal, a že si jí dokonce velmi vážil. I když ji třeba nevnímal jako čistý jazykový monolit: "Dávám moderní československé literatuře jako celku přednost před všemi ostatními literaturami. Mám při tom na mysli jména jako Hašek, Kafka a Bezruč." Příčiny české kulturní vyspělosti mezi válkami přitom jako svébytný marxista hledal v jejích společenských základech: "Jen ve čtyřech zemích existovalo po první světové válce divadlo. V první došlo k úplnému převratu, v druhé k polovičnímu, ve třetí ke čtvrtinovému a v poslední k osminovému. Tou třetí zemí bylo Československo a tou poslední Amerika po velké hospodářské krizi."
Published: December 15, 2020 Show citation
Go to original source...
Go to original source...
Go to original source...
Go to original source...
Go to original source...
Go to original source...
Go to original source...
Go to original source...
Go to original source...
Go to original source...This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.